• Головна
  • Свободный микрофон: Ярослав Храпский о том, как реформировать городской совет
09:52, 18 травня 2016 р.

Свободный микрофон: Ярослав Храпский о том, как реформировать городской совет

Снова среда, а значит - очередной выпуск нашего нового проекта "Свободный микрофон". Напоминаем, что раз в неделю 061 предоставляет площадку различным запорожским активистам, бизнесменам, политологам, блогерам и общественникам, чтобы они могли высказать "наболевшее": о происходящем в городе, о политической ситуации, поделиться историями из жизни или выразить свою точку зрения на какой-либо вопрос. 

Правила "Свободного микрофона" такие: 

  • Запрещена политическая агитация и коммерческая реклама
  • Запрещены призывы к насилию, дискриминации, свержению государственного строя и прочий сепаратизм
  • Запрещена нецензурная лексика
  • Текст должен касаться Запорожья и области 
  • Все остальное - разрешено 

И да, мнение редакции 061 может не совпадать с мнением авторов. Мы предоставляем им полную свободу в выборе темы и средствах выражения своей мысли, никакой цензуры.

Сегодня автором "Свободного микрофона" стал запорожский активист Ярослав Храпский, который поделился своими мыслями о том, как реформировать Запорожский горсовет. 

***

Стратеги або тактики ? Як реформувати міську раду.

Нова команда складу Запорізької міської ради працює вже 6 місяців, а відчуття наявних реформ відсутнє.

Майже кожного дня я бачу чергові статті у ЗМІ про те, що місцеві чиновники то перераховують кошти до «ДНР», такі як Віктор Закальский, то самі у себе купують послуги, як Сергій Фоміч. Дивлячись зі сторони як міський голова сприймає усі ці речі, можна з упевненістю зробити висновок, що чинний господарник «всея» Запоріжжя Володимир Вікторович та його команда є тактиками, які націлені лише на вирішення поточних проблем та «договорняків» у власних інтересах.

Тільки деякі представники з команди «Запоріжсталі» мають стратегічний погляд на розвиток міста. Усі ж інші, включаючи переважну більшість опозиції, яка сформована у міській раді, нажаль не мають візійного погляду, не мають кейсів, що й як потрібно робити аби втілювати дієві зміни.

Особисто я, з певним колом однодумців, вивчивши тему, прийшли до трьох етапів реформування міської ради, аби з «тактичного» або управління за принцом «Пайдика сделай», вона переформовувалась на управління процесами. Сьогодні хочу поділитись баченням розвитку та реформ у Запорізькій міській ради разом з вами

Перший крок : Публічні фінанси

Реформування публічних фінансів у місті Запоріжжі, є першим та ключовим кроком. Задля успіху, відкривши повний доступ надходжень та витрат для громади. Надає можливість прибрати корупційні ризики та «договорняки».

Прозорий «бюджет» складеться з двох частин:

1. Візуалізація доходів та видатків самого бюджету, наприклад по Чернівецькому сценарію http://misto.chv.ua/, де є можливість проглянути скільки йде коштів на певні заходи. Наприклад на ремонт житлового фонду, чи навчальних закладів, ремонт доріг чи прибудинкових територій, а також на утримання інших об’єктів, які підпорядковані міській раді.

2. Відкриття комунальних підприємств – під «відкриттям» ми розуміємо надання у публічний доступ, доходів та видатків по статтям, відкриття штатного розпису, надання контактної інформації, режиму роботи та прийому громадян. Тут можливо використати для початку хоча Львівські кейси http://city-adm.lviv.ua/lmr/utilities із цього питання

Можливо, переважна більшість з Вас, зараз думає, «на кой черт ето надо». Пояснюю на прикладі монополіста запорізьких перевезень КП «Електротранс». Більше трьох років КП «Електротранс» являється збитковим підприємством, яке просить у мерії кошти, на погашення своїх заборгованостей, у більшій мірі на заробітну плату. В чому секрет збитковості?

Насправді він дуже простий. Відношення адміністративного персоналу до робітничого приблизно 75/25. Тобто, голови профкомів, орди майстрів, та енергетиків, велика кількість замів замість кондукторів та водіїв. 

Свободный микрофон: Ярослав Храпский о том, как реформировать городской совет, фото-1

Крок другий : Прозора Влада.

Найголовшніми трендом міських очільнників повинні були затвердженні такі принципи «Публічність та Прозорість» які б розкрились у напрямках які відтворенні на зображенні.

Свободный микрофон: Ярослав Храпский о том, как реформировать городской совет, фото-2

Всі механізми комунікації, які наведенні у інфографіці, використовує та чи інша міська рада в Україні. Наприклад :

Публічні Звернення - новації Віницької міської ради. Детальніше тут. 

Онлайн кабінет працівника міськради - це Львівські та Київській практики урядування.

Інтерактивна карта міськради - досягнення Миколаївського муніципалітету, до речі сайт цієї ради вже давно адаптований на три мови (англійську, російську та українську), а для людей з поганим зором передбачена зміна розміру шрифту: https://mkrada.gov.ua/

Навіть всім ненависний «Гепа Кэрнес» зміг запустити дієвий ресурс мапу звернень громадян, де кожен громадянин має можливість звернутись онлайн з своєю проблемою та отримати відповідь уповноваженого по питанню, та куди оскаржувати запит, в разі не вирішення питання у відведений термін: http://cdr.citynet.kharkov.ua/webdocprof 

А про такі зміни як електронний документообіг, прозорі офіси, та школи кадрів та резерву, описувати не буду, тому що це в апріорі повинно бути в муніципалітеті обласного центру, тим паче зі слів мера такого славетного й могутнього як Запоріжжя.

А ще найголовнішим плюсом для міської ради та «чиновничий братії» впровадження цих змін прибере можливість «міським божевільним» постійно блукати коридорами міськвиконкому та шукати потрібну для них інформацію, бо вона буде в повному обсязі на електронних ресурсах.

Третій крок: Точкові зміни або реформи у галузях.

Після двох основних кроків з’являється можливість запускати зміни в галузях та окремих напрямках. Тут їх вже безліч. Це і освіта, і охорона здоров’я, і адміністративні послуги та безліч інших можливих напрямків.

Тут потрібно лише пам’ятати, які потреби повинна забезпечувати міська рада.

Свободный микрофон: Ярослав Храпский о том, как реформировать городской совет, фото-3

Підбиваючи підсумки можемо констатувати, що реформи та зміни, яких так потребує місто Запоріжжя, можуть бути реалізовані розпорядженням міського голови протягом місяця. Але замість цього міський голова займається оперативним управлінням без будь-якого баченням змін та розвитку міста.

Більшість може мені нагадати про презентацію «ПРОЗапорожье» яка проходила в обмеженому режимі, але якщо уважно подивитись то вся суть реформування на їх думку, це встановити 200 лавок та відремонтувати 300 будинків, ось таке наше «ПроЗапорожье».

Ярослав Храпський

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Храпский #горсовет #реформа #Запорожье
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...