Снова среда, а значит - очередной выпуск нашего нового проекта "Свободный микрофон". Напоминаем, что раз в неделю 061 предоставляет площадку различным запорожским активистам, бизнесменам, политологам, блогерам и общественникам, чтобы они могли высказать "наболевшее": о происходящем в городе, о политической ситуации, поделиться историями из жизни или выразить свою точку зрения на какой-либо вопрос.
Правила "Свободного микрофона" такие:
- Запрещена политическая агитация и коммерческая реклама
- Запрещены призывы к насилию, дискриминации, свержению государственного строя и прочий сепаратизм
- Запрещена нецензурная лексика
- Текст должен касаться Запорожья и области
- Все остальное - разрешено
И да, мнение редакции 061 может не совпадать с мнением авторов. Мы предоставляем им полную свободу в выборе темы и средствах выражения своей мысли, никакой цензуры.
Сегодня автором "Свободного микрофона" стал запорожский активист Ярослав Храпский, который поделился своими мыслями о том, как реформировать Запорожский горсовет.
***
Стратеги або тактики ? Як реформувати міську раду.
Нова команда складу Запорізької міської ради працює вже 6 місяців, а відчуття наявних реформ відсутнє.
Майже кожного дня я бачу чергові статті у ЗМІ про те, що місцеві чиновники то перераховують кошти до «ДНР», такі як Віктор Закальский, то самі у себе купують послуги, як Сергій Фоміч. Дивлячись зі сторони як міський голова сприймає усі ці речі, можна з упевненістю зробити висновок, що чинний господарник «всея» Запоріжжя Володимир Вікторович та його команда є тактиками, які націлені лише на вирішення поточних проблем та «договорняків» у власних інтересах.
Тільки деякі представники з команди «Запоріжсталі» мають стратегічний погляд на розвиток міста. Усі ж інші, включаючи переважну більшість опозиції, яка сформована у міській раді, нажаль не мають візійного погляду, не мають кейсів, що й як потрібно робити аби втілювати дієві зміни.
Особисто я, з певним колом однодумців, вивчивши тему, прийшли до трьох етапів реформування міської ради, аби з «тактичного» або управління за принцом «Пайдика сделай», вона переформовувалась на управління процесами. Сьогодні хочу поділитись баченням розвитку та реформ у Запорізькій міській ради разом з вами
Перший крок : Публічні фінанси
Реформування публічних фінансів у місті Запоріжжі, є першим та ключовим кроком. Задля успіху, відкривши повний доступ надходжень та витрат для громади. Надає можливість прибрати корупційні ризики та «договорняки».
Прозорий «бюджет» складеться з двох частин:
1. Візуалізація доходів та видатків самого бюджету, наприклад по Чернівецькому сценарію http://misto.chv.ua/, де є можливість проглянути скільки йде коштів на певні заходи. Наприклад на ремонт житлового фонду, чи навчальних закладів, ремонт доріг чи прибудинкових територій, а також на утримання інших об’єктів, які підпорядковані міській раді.
2. Відкриття комунальних підприємств – під «відкриттям» ми розуміємо надання у публічний доступ, доходів та видатків по статтям, відкриття штатного розпису, надання контактної інформації, режиму роботи та прийому громадян. Тут можливо використати для початку хоча Львівські кейси http://city-adm.lviv.ua/lmr/utilities із цього питання
Можливо, переважна більшість з Вас, зараз думає, «на кой черт ето надо». Пояснюю на прикладі монополіста запорізьких перевезень КП «Електротранс». Більше трьох років КП «Електротранс» являється збитковим підприємством, яке просить у мерії кошти, на погашення своїх заборгованостей, у більшій мірі на заробітну плату. В чому секрет збитковості?
Насправді він дуже простий. Відношення адміністративного персоналу до робітничого приблизно 75/25. Тобто, голови профкомів, орди майстрів, та енергетиків, велика кількість замів замість кондукторів та водіїв.