У Запоріжжі вартість проїзду в громадському транспорті крайній раз підвищували на початку 2022 році. Тоді було прийнято рішення встановити тарифи на рівні 10-14 гривень за одну поїздку. Аргументом перевізників було зростання вартості палива і запчастин та звільнення водіїв через низькі зарплати. Пройшло три роки. Тарифне питання постало знов. Але тепер вартість «стрибне» одразу на 5 гривень. Аргументи у перевізників - такі ж, як і тоді, єдине - нестача людей відчувається сильніше.
Далі в матеріалі 061.
Керівники двох транспортних підприємств, які обслуговують маршрути, що курсують в Комунарському та Шевченківському районах міста, поділились із журналістами своїми проблемами та розповіли, куди спрямують гроші, отримані після зростання тарифів.
НЕСТАЧА ЛЮДЕЙ ТА РОЗКОМПЛЕКТОВАНИЙ ТРАНСПОРТ
Керівник підприємства «Фенікс-авто» Леонід Фельський, водії якого працюють на міських маршрутах 2, 44, 74, 21, 6, говорить, що піднімати тариф треба було ще «вчора».
Він каже, що разом з колегами прораховували тариф, всі витрати та інформацію подавали на управління транспорту міської ради.
За його словами, саме падіння перевезень почалося ще задовго до війни. Воно почалось ще з початку епідемії коронавірусу.
Він пояснює, що на його підприємстві стоїть 40 одиниць техніки, яка не задіяна зараз в перевезеннях пасажирів. Половина цієї кількості - розкомплектовано.
«Дійшли до того, що розбирали автобуси аби відремонтувати ті, що працюють на лінії. Розкомплектовували одні, аби відремонтувати інші», - підхоплює розмову начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв'язку Запорізької міськради Михайло Скороходов.
За словами директора з фінансово-економічних питань КП «Запоріжелектротранс» Володимира Сухачова, підвищення ціни дасть провести ремонтні роботи рухомого складу.
«Будемо технічний стан рухомого складу приводити у відповідність. Будемо оновлювати лакофарбове покриття», - запевняє та додає.
- «На підприємстві є потреба у водіях: необхідно близько 30 водіїв трамваїв, трошки менше водіїв тролейбусу і 50 - водіїв автобусу. Крім того, зараз більше 10% водіїв хворіє. Нестача водіїв є критичною, але підприємство поки що справляється».
ЗАРПЛАТИ ВОДІІВ
Якщо трамвайно-тролейбусний парк говорить, що гроші, отримані від збільшення тарифів на перевезення пасажирів підуть на технічне обслуговування транспорту, то приватні підприємства все ж таки хочуть збільшити зарплату і дохід водія.
«Багато хлопців пішло воювати і ми вже поховали не одного з наших водіїв. І в нас низькі зарплати і ми не в змозі їх підняти. Зараз зарплата 12-15 тисяч. Хотілося б, хоча б до 20 тисяч підняти», - говорить Леонід Фельський.
Його колега, очільник «Юністар-авто» Олександр Бойко (підприємство працює на маршрутах 5,5а, 9, 20, 55) також запевняє:
Обидва кажуть, що розуміють містян, які скаржаться на те, що в вечірній час дуже складно дістатися додому, бо транспорту майже немає.
Щодо пільгового проїзду, то перевізники в один голос запевняють, що його ніхто не відміняв і він залишається, як і був. У той же час, з бюджету на компенсацію пільгового проїзду на одне підприємстві виділяється 1275 грн на гривень на місяць.
«У мене такі маршрути, де я не дуже радий збільшенню тарифу. Чому? Бо тільки збільшиться тариф, збільшиться пільгова категорія. Наприклад маршрут # 2. Там транспорту комунального нема. Весь тягар пільгових категорій лягає на нас», - починає перераховувати маршрути один з перевізників, намагаючись пояснити, що 1275 грн на місяць, то зовсім мізерна сума компенсації.
Раніше 061 повідомляв, що нові тарифи в транспорті будуть діяти вже з 10 березня.
Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.