
Свободный микрофон: Константин Денисов о децентрализации и бюджете Запорожской области
Снова среда, а значит - очередной выпуск нашего нового проекта "Свободный микрофон". Напоминаем, что раз в неделю 061 предоставляет площадку различным запорожским активистам, бизнесменам, политологам, блогерам и общественникам, чтобы они могли высказать "наболевшее": о происходящем в городе, о политической ситуации, поделиться историями из жизни или выразить свою точку зрения на какой-либо вопрос.
Правила "Свободного микрофона" такие:
- Запрещена политическая агитация и коммерческая реклама
- Запрещены призывы к насилию, дискриминации, свержению государственного строя и прочий сепаратизм
- Запрещена нецензурная лексика
- Текст должен касаться Запорожья и области
- Все остальное - разрешено
И да, мнение редакции 061 может не совпадать с мнением авторов. Мы предоставляем им полную свободу в выборе темы и средствах выражения своей мысли, никакой цензуры.
Сегодня автором "Свободного микрофона" стал запорожский активист, член одной из партий и кандидат экономических наук Константин Денисов. Публикуем его текст дословно, на языке оригинала.
***
Фальшива «децентралізація» загрожує бюджетній стабільності в Запорізькому регіоні
Ми спостерігаємо абсолютну невідповідність перших результатів реформи децентралізації влади тим цілям, які ставилися перед нею. Нам обіцяли заможне життя усім без винятку регіонам. Обіцяли віддати повноваження та фінансові ресурси на місця, що було вимогою суспільства після років узурпації влади режимом Януковича.
Втім сьогодні непрофесійні та недолугі реформи наносять місцевому самоврядуванню більше шкоди, аніж сумнозвісні «папєрєднікі». Ми стверджуємо це, спираючись на офіційну звітність про виконання місцевих бюджетів Запорізької області.
2013 рік – початок Революції Гідності. Тоді місцеві бюджети Запорізької області залежали від подачок уряду (у вигляді дотацій та субвенцій)на 47,05%.
2014 рік – анексія Криму, початок визвольної війни на Донбасі. Рівень залежності місцевих бюджетів області від урядових подачок зростає до 48,4% внаслідок бездарної бюджетної реформи, ухваленої законом № 79-VIII від 28 грудня 2014 р. та ручного управління державними фінансами.

Денисов 1
Місцевим громадам не тільки урізали доходи від земельної ренти, але й досі не передали право розпоряджатися цією землею. Жоден інвестор в запорізьке село не прийде, бо село не виділить йому земельну ділянку. Крім того, процес створення нового підприємства йде через Київ – на місцях не можуть досі одразу видавати усі необхідні бізнесу документи. Місцеві бюджети натомість отримують доходи від нормативної грошової оцінки землі, проти якої виступають підприємці. І не дивно, адже такого немає в розвинених країнах.
Рухаємося далі….
2015 рік – парламент ухвалює зрадницькі зміни до Конституції про особливий статус Донбасу. Не припиняється узурпація фінансових ресурсів, через що рівень бюджетної залежності Запорізької області досягнув 58%. Власні доходи зросли лише на 0,6 млрд.грн, а подачки від уряду – на 2,2 млрд.грн (різниця майже в чотири рази). Не забуваймо про галопуючу інфляцію, рівень якої сягнув 42%.

Денисов 2
Регіон вже сьогодні не здатен самостійно себе прогодувати!
Центральна влада переклала на місцеві бюджети утримання ПТУ, не забезпечивши їх відповідним фінансуванням. Через це десятки запорізьких ПТУ опинилися під загрозою ліквідації, а їхнє майно та земля під ними – під загрозою дерибану. Ліквідація ПТУ створить кадровий голод для місцевих промислових підприємств, а запорізьку молодь позбавить перспектив на перше робоче місце.
Запорізькі науковці мають численні розробки та пропозиції щодо соціально-економічного розвитку області, але нас не чують. Не хочуть чути. Реформами займаються люди, які не мають жодного явлення про державне регулювання економіки та державне управління в цілому. Гірше від цього тільки області, яка має шикарний економічний потенціал.
З повагою,
Костянтин Денисов, кандидат економічних наук, заступник декана економічного факультету ЗНУ