
Новини освіти з коворкінг «Завжди»

У сільськогосподарському товаристві твій шлях визначали батьки. Вони тебе одружували, вони тебе направляли, найчастіше по своїх стопах. Орач, коли у нього народжувалася дитина, міг точно уявити його життя, бо з покоління в покоління практично нічого не змінювалось.
В індустріальному суспільстві твоє життя визначало суспільство через систему масової підготовки: класно - урочна система, єдина програма для всіх. Потім ПТУ або ВНЗ. Поступив туди, ти фактично визначав свою кар'єру на все життя.
У сучасному суспільстві від нас усіх потрібно самовизначення. Воно потрібне навіть від водія таксі. Воно потрібне щодня, один проект завершився, починається новий. Самовизначення це софт скилл, який притаманний усім професіями.
Сьогодні ми живемо в турбулентному світі, у світі - де відбувається переосмислення цінностей. Можна закрити очі та вдавати, що все як раніше. Школа - Інститут - Робота на все життя. А можна перестати закривати очі. І визнати, що масовий, конвеєрний підхід більше не працює. І ось, коли ти відкриваєш очі, ти міняєш свій підхід до навчання / лікування / виховання власних дітей. Ти точно не знаєш як правильно, але ти точно знаєш, що як було вже не працює. Тому просто йдеш вперед.
Основна цінність навчального коворкінгу "Завжди" це обсяг якісно - особистісної уваги до дитини. Це якість реалізується у двох формах: індивідуалізації та індивідуального підходу. Вони схожі за звучанню, але відрізняються кардинально, доповнюючи один одного.
Індивідуальний підхід бере стандартну загальноосвітню програму і згодовує її дитині зручними та індивідуальними для нього способами. Підбираються свій темп, обсяг, час, частота, форми занять, зворотного зв'язку, домашки. Складна, витратна, але важлива штука, яка деяких дітей переводить з категорії "двієчники / невдахи" в "успішні учні".
Індивідуалізація це інший процес в навчанні. Дитина ставиться на чолі, норма відходить на другий план. Ми показуємо йому досягнення культури й ставимо питання: "Що тобі в цьому?" І працюємо від його інтересів. Ми можемо іноді відмовлятися від стандарту, виключаючи будь - то теми, якщо людину пре від чогось іншого і він працює над своїм. Основна мета - навчити розуміти себе, вчитися і діяти з себе, своїх інтересів, мотивів, цілей.
Чому це все важливо сьогодні? Тому що ключові цінності змінюються. Ми вже розуміємо, що з 11 класом навчання не закінчується, навіть тільки починається. Вступити в гарний ВУЗ це вже далеко не головний фактор успіху. Важливим стає особиста мотивація і вміння самостійно вчитися, тому що прийдеться довго, все життя. Підхід "дайте нам готовий зразок для заповнення" вже не працює. Звичка до "заповнення за зразком" - це шкідлива звичка, збереження якої призведе до погіршення якості життя. Тому що будь-яка діяльність, де можна створити алгоритм - послідовність дій, що повторюються і працюють рішення - автоматично динозавр. Автоматизація відбувається кожен день в такому масштабі - що питання чим зайняти не кваліфіковану робочу силу вже кілька років як найбільший головний біль всіх розвинених держав. Зникати будуть прості заняття, які легко автоматизувати, тому що там є набір повторюваних дій і рішень. А з'являться такі, де ніяких закономірностей немає і потрібна людина, здатна до складного системного і креативного мислення.
Завдання початкової школи навчити дитину працювати самостійно. Але якщо дитина навчилася вчитися самостійно, точно йому потрібен вчитель як носій інформації або як перевіряльників засвоєння цієї інформації? Потрібен вчитель - помічник, консультант, навігатор, адвокат. Ми реалізуємо цю модель на практиці. Для нас учитель - тьютор це той, хто створює для дитини освітнє середовище й освітні події та супроводжує активність дитини.
Мене часто запитують, а що я вважаю результатом середньої освіти?
Для себе |
Для суспільства |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
На мою думку, ці навички треба ростити довгий час через повагу, самостійність, свободу, довіру та екологічне ставлення. Через безумовну любов і віру. Через реалізацію реальних проектів в реальному світі, а не тільки на навчальному матеріалі.
Прищеплення страху, невпевненості, важливості зовнішньої оцінки, провини, ненависті до навчання - роблять нещасним і неосвіченим навіть саму досвідчену людину. Позбутися від цих якостей дуже складно, і багато хто живе з ними все життя.
Наш батьківський обов'язок це найсильніша віра. Зі стану страху іспитів і атестацій ніякої безумовної любові та віри немає. Освітній простір «Завжди» це місце, в якому можна реалізувати спільно з іншими або поодинці свої задумки, проекти, поділитися тим, що люблю і тим що мені цікаво. Місце, в якому знаходять друзів. Місце, де можна бути собою. Місце в просторі, в яке я можу прийти та відчувати себе захищеним. Місце, де я створюю спільно з іншими правила, за якими ми живемо. Місце, де мене поважають і чують. Місце гри, творчості, дослідження, навчання, спілкування.
Дитина стає головною рушійною силою власного освітнього процесу. Діти вчаться відповідальності, самостійності, кооперації та підприємливості.
Я вірю, що наші діти будуть змінювати світ, будуть безкорисливо віддавати, що вони виростуть досить наповненими, щоб багато віддавати.
https://educational-coworking-always.061.ua
Вам потрібно більше інформації про нас? Будь ласка, заповніть форму, і ми з вами зв'яжемося.