
У Запоріжжі мешканці ОСББ жаліються, що сміттєва компанія закидує їх платіжками після повідомлення про розірвання договору

У Запоріжжі мешканці одразу шістьох ОСББ повідомили про те, що після того, як вони змінили виконавця послуг з вивезення сміття, то приватна компанія, що займається збором побутових відходів продовжує їм надсилати квитанції за неіснуючі послуги й не погоджується з відмовою мешканців.
«У нас довгий період часу був укладений договір із «Вельтум- Запоріжжя». Ми зверталися до них із проханням скоротити кількість виїздів, тому що вони практично через день приїжджали та забирали напівпорожні баки. Нам просто не вигідно це було. Вони на це звернення сказали, що для цього потрібно подавати якийсь список – які люди виїхали, які ні. Це дуже проблематично в умовах воєнного стану і ми вирішили з ними розірвати договір. Зі свого боку, ми за місяць повідомили про те, що хочемо припинити співпрацю з ними. На цей лист ми отримали дивну відповідь, яка полягала в тому, що ніби ніхто інший не може вивозити сміття і тільки вони мають на це особливе монопольне право», – ділиться своєю проблемою голова ОСББ «Бульвар Будівельників 23» Тетяна Незнахіна.
Після цього розривати договір у «Вельтумі» категорично відмовились, як і забирати сміттєві баки. І хоча співвласники будинку вже знайшли іншого виконавця послуг – компанію «Гранік», яка встановила свої контейнери і виконує свої зобов’язані, але в ОСББ при цьому продовжують отримувати платіжні квитанції від «монополіста».
«Вони нам начисляють оплату і за оренду сміттєвих баків, і за вивіз сміття, який вони насправді півроку не вивозять. Скільки ми не зверталися – відповідь одна: «ми не можемо з вами розірвати договір». Це якесь порочне коло. Ми вже написали скаргу в Держпродспоживслужбу, щоправда, конкретної відповіді не отримали, бо вони посилались на те, що скарга колективна нібито від юросіб, а вони працюють виключно з фізособами. Ми вже змучились, бо ті баки охороняємо, які не можемо здати, і відчуваємо постійний тиск з тими платіжками», - продовжує Тетяна Незнахіна.
З аналогічною ситуацією зіткнулися співвласники ОСББ «Запоріжсталь 22» по вулиці Стародніпровській.
«На зборах ми прийняли рішення перейти обслуговуватись в компанію «Гранік», бо нам більше сподобалися умови. За місяць ми написали листа «Вельтуму», що ми відмовляємося від їх послуг, до кінця місяця сплатили всі борги та з 1 червня 2023 року почали співпрацю з «Граніком». Мені як бухгалтеру, з ними набагато комфортніше працювати – вони більш конкретні; подобається, як вони документи подають; вони доступні – їм можна зателефонувати в будь-який час. Все ніби було добре, допоки нам не почали приходити знову платіжки від «Вельтуму» щодо сплати коштів за два контейнери, хоча зазначу, що сміття вони не вивозили. З того часу нам кожного місяця приходять ці квитанції, а в спілкуванні зазначають, що ми не маємо право з ними розривати договір, бо вони виграли конкурс і є єдиною компанією, що може вивозити сміття. Але у нас не будинок комунальної власності, в нас ОСББ і рішення приймається зборами правління. Я думаю, що ми маємо право вільно обирати виконавців будь-яких послуг», - впевнена бухгалтерка ОСББ «Запоріжсталь 22» Олена Мунтян.
>
Цікаво, що мешканці ОСББ, що відмовились від послуг «Вельтума» до 2023 року з такими проблемами не стикалися. Ймовірно, така позиція сформувалася в компаніїпісля рішення Верховного Суду на їх користь у спорі щодо застосування переговорної процедури замовників з визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Запоріжжі. У «Вельтумі» вирішили по-своєму трактувати це рішення, позбавляючи навіть ОСББ вільного вибору тієї чи іншої моделі договірних відносин, яке закріплено в Законі України “Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку”.
«Сама дія – виставлення рахунку в цих обставинах на мою думку є незаконною. Я впевнений, що «Вельтум» обрав таку тактику, що буде виставляти рахунки, допоки не буде рішення суду, і за їх логікою, їм мають сплачувати. Насправді ж допоки вони не подадуть позов до суду до таких ОСББ, люди можуть не сплачувати за це. Крапку має поставити в цій історії суд. Можливо, «Вельтум» й не буде звертатися до суду, бо прекрасно розуміють, що вони програють, бо ці послуги не надають і вчиняють моральний тиск на людей. Я з задоволенням представлю інтереси громадян, щоб в суді це питання закрити», – пояснює юрист компанії «Гранік» Дмитро Харламов.
Ми звернулися за коментарем до представників компанії ТОВ «Вельтум - Запоріжжя» з проханням роз’яснити на яких підставах вони продовжують надсилати платіжні квитанції тим ОСББ, які обрали іншого виконавця послуг і чому така складність з розірванням договорів, проте в компанії відмовились надавати коментар, зазначивши при цьому, що це питання «вирішується».