• Головна
  • Від хобі до соціального підприємництва: історія створення майстерні «Пряна Казка»
Новини компаній
09:00, Сьогодні

Від хобі до соціального підприємництва: історія створення майстерні «Пряна Казка»

Новини компаній
Від хобі до соціального підприємництва: історія створення майстерні «Пряна Казка»

Дар'я Головня була змушена покинути рідне місто Пологи через повномасштабне вторгнення.  Попри всі складнощі, жінка вирішила опанувати нову професію і перетворила хобі на улюблену роботу. Вона заснувала власну крафтову майстерню «Пряна Казка»  у Запоріжжі й розвиває соціальне підприємництво у співпраці з ГО «Доречні», підтримуючи діток ВПО; малюків, що втратили батьків через війну та дітей-захисників.  Ми розпитали у нашої героїні, чому саме пряники стали основою її бізнесу, як майстер-класи та заходи допомагають підтримувати психоемоційний стан малечі і які плани на майбутнє вона плекає.

Дар’я – мати двох прекрасних діток. Евакуювалася вона до Запоріжжя ще під час вагітності молодшим сином і була змушена самостійно займатися вихованням малюків. У найтемніші часи, в жовтні 2022 року, під час атак на житловий сектор ракетами, Дар’я майже не спала і не випускала з рук телефон, постійно читаючи новини.  Так, о третій ночі, гортаючи стрічку соцмереж, вона побачила рекламу курсу з розпису пряників.

«Мені так захотілося придбати цей курс. Мене завжди захоплювала творчість. Це моя медитація. Я багато чого пробувала, ще зі шкільних часів – вишивала, в’язала, шила. В той період мені було важко все вивозити емоційно і необхідно було винаймати житло, забезпечувати дітей.  Тоді старшій доньці було майже 3,5 роки, а меншому синочку було 5 місяців. Для мене це заняття стало розрадою. Вдень я гуляла та піклувалася про дітей, а вночі, замість того, щоб сидіти в новинах і боятися, почала робити пряники», - розказує Дар’я.

Від хобі до соціального підприємництва: історія створення майстерні «Пряна Казка», фото-1

Наша співрозмовниця каже, що спочатку просто хотіла робити смаколики для своєї родини. Її донечка дуже любить пряники й завжди просила їх купити. Дар’я купляла різні яскраві пряники з цікавими формами у вигляді звіряток, казкових персонажів, квіточок, проте занепокоєння, як у матері викликав саме склад такої продукції через велику кількість замінників та ароматизаторів.  Саме тому Дар’я розпочала самостійно випікати та розмальовувати пряники з якісних продуктів та натуральних інгредієнтів. Пізніше вона зробила набір на тортик з пряників для молодшого синочка і почала викладати всі свої напрацювання в соцмережі.

«Коли я створила окрему сторінку «Пряна Казка», то почали з’являтися перші замовлення. А через 2 місяці до мене звернулася керівниця однієї з танцювальних студій і вони замовили на звітний концерт до Нового року для всіх груп дітей 140 Дідів Морозів. Певно, що саме в той момент, я зрозуміла, що цим можна займатися. Я побачила, що людям це цікаво, у мене виходить і можна розвивати цю справу», - каже Дар’я.

Одного разу Дар’я побачила грантовий конкурс на соціальне підприємництво «Impactpreneurship» на платформі FUNdraiser». Вона наважилась і подала заявку на участь, бо прагнула розвиватися і впроваджувати соціальні проєкти. Вона навіть і уявити собі тоді не могла, що невдовзі, після опанування всіх модулів, опиниться у суперфіналі конкурсу серед переможців з відзнакою "Найперспективніше соціальне підприємство". Навчання та співпраця в команді надала неоціненний досвід.

«Ми підготували хорошу презентацію та мені вдалося успішно захистити проєкт перед суддями, розкривши та соціальний вплив, і проблематику. Сам проєкт складається з проведення безкоштовних майстер-класів,  придбання обладнання для майстерні, а також закупівлі інгредієнтів для роботи», - зазначає наша героїня.

Історія з проведенням майстер-класів для дітлахів розпочалася десь рік тому, коли одна з громадських організацій запропонувала Дар’ї провести майстер-клас для діток-ВПО з розпису пряників.

«Мені болить за дітей та за всіх тих, хто був змушений покинути свої домівки. У наших дітей забрали дитинство. Мені так хочеться, хоч трошечки подарувати їм радість», - зі сльозами на очах промовляє вона.

Так, в партнерстві з ГО «Доречні» Дар’я Головня з жовтня проводить майстер-класи для дітей ВПО, дітей захисників України, дітей захисників, що знаходяться в полоні та дітей загиблих воїнів віком від 6 до 12 років. Для багатьох дітей участь у таких заходах – це можливість розкрити свій творчий потенціал, поспілкуватися з однолітками, навчитися нового та отримати заряд позитивних емоцій. На черзі – новорічні майстер-класи та виїзд в шелтери, якими опікується громадська організація.

«У нас в суботу був майстер-клас. Я завжди хвилююся, бо це особливий та відповідальний захід для дітей, що втратили батьків. Мені важливо було їх підтримати. З дітьми надзвичайно приємно і легко працювати, бо вони такі відкриті, щирі та привітні. Була одна історія, яка довела мене до сліз. Одну з дівчаток на майстер-клас привела бабуся, яка розказала, що всю ніч вони не спали через обстріли, у дитини не було настрою нікуди їхати, була ще погана погода, але вирішили приїхати, бо вже записалися. Коли вони вже підходили, то дівчинка побачила у вікно, як я розкладаю пряники – вона так зраділа, засміялася, почала плескати долонями й стрімко побігла до нас. Бабуся каже, що давно не бачила онучку настільки щасливою. Мені приємно, як діти демонструють рідним, що у них вийшло. Це фантастичні емоції», - розказує Дар’я.

Завдяки грантовим можливостям їй вдалося торік з іншим проєктом придбати харчовий принтер, щоб робити брендовану продукцію, наносити різні логотипи, картинки, як альтернативу ручному розпису, бо не всі клієнти могли собі дозволити ручну роботу.

«Найбільша цінність для мене – це якість продукції. Кожен мій виріб я роблю, як для своїх дітей. Для мене надзвичайно важливо бути впевненою, що мої діти їдять найкраще, щоб все було корисно і натурально. Я не використовую жодних замінників, виключно натуральний мед, солодковершкове масло, борошно вищого ґатунку, яйця та спеції. Навіть, коли я додаю ваніль, то беру не синтетичний порошок, а лише натуральний екстракт Ваніль Бурбон. Для мене важливо закуповувати основні складники, такі як мед, масло та інше саме у запорізьких виробників, підтримуючи економіку Запорізького регіону. Це моя соціальна складова бізнесу», -  додає наостанок наша співрозмовниця.

В майбутньому Дар’я мріє розширити коло партнерств, перенести свою майстерню з домашнього закуточка в окреме приміщення з усім необхідним обладнанням і, звичайно, мати змогу проводити ще більше благодійних заходів для тих, хто цього потребує найбільше. 

Наразі придбати пряники від майстерні “Пряна Казка” можна в кавʼярні-кондитерській “Air Flow” на проспекті Соборному, 153 або ж замовити на персональній сторінці бренду “Пряна Казка” в Instagram.

Ініціативу «Pryana Kazka» впроваджує ГО «Доречні» за технічного адміністрування ІСАР Єднання та сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні за фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery – Розширення можливостей громад в Україні» та Уряду Данії.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Дар'я Головня #Пряна Казка #крафтова майстерня #історія #майстер-класи для дітей #соціальне підприємництво
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...